Konsument podejmuje decyzję o zakupie zazwyczaj nie za pierwszym razem w którym ma styczność z Twoim produktem albo usługą, tylko po jakimś czasie. Decyzja zakupowa dojrzewa w nim, zastanawia się m. in. nad ofertami konkurencji. Dlatego właśnie potrzebny i konieczny jest remarketing, czyli reklama przypominająca.
Listy remarketingowe, czyli listy tych użytkowników, którym będzie się wyświetlała nasza reklama, można tworzyć dla tych osób, które odwiedziły naszą stronę co najmniej raz, co najmniej kilka razy, byli bardziej zaangażowani, czyli obejrzeli kilka podstron albo konwertowali. Na określonej liście REM możemy tworzyć również określony czas przynależności do niej użytkownika np. 7 albo 30 dni. Reklamę przypominającą możemy kierować do użytkowników, którzy oglądali nasze filmy na YouTube, albo subskrybowali nasz kanał firmowy. Remarketing daje bardzo szerokie możliwości wykorzystywania na każdym etapie lejka zakupowego.
Dlaczego warto wdrożyć remarketing?
- Twój produkt i usługa „podąża” za użytkownikiem, który decyduje się w końcu na zakup,
- pozyskany już klient, dzięki remarketingowi może ponownie dokonać zakupu (dosprzedaż, cross-selling i up-selling),
- wysoka skuteczność w budowaniu i promowaniu marki,
- kolejny kanał promocji poza wyszukiwarką internetową,
- przyciąganie uwagi użytkownika,
- wszechstronność zastosowania,
- różne formy reklamy do wyboru,
- duży zasięg kampanii reklamowych.