Pozycjonowanie witryny polskiej www.azar4.pl
Przed naszą firmą postawiono ambitne zadanie wypozycjonowania słabo widocznej witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na topowe pozycję na zapytania generyczne charakterystyczne dla tego produktu. Polska wersja językowa witryny na początku naszych działań nie była rozdzielona od wersji anglojęzycznej (url: azar4.com/pl). Zarekomendowaliśmy więc rozdzielenie witryn na niezależne .com oraz .pl, co następnie zostało wprowadzone. Utworzyliśmy również zakładkę “Blog” w celu regularnego dodawania treści na stronę www. Nasze działania charakteryzowały się również solidnym linkbuldingiem pozyskiwanym m. in. z artykułów sponsorowanych na witrynach zewnętrznych. Na stronie www wdrożono również tzw. hreflang, czyli fragment kodu, który definiuje język oraz lokalizację treści w danym języku w postaci adresu URL co również ma duży wpływ na pozycjonowanie, szczególnie w sytuacji, w której istnieje kilka wersji językowych strony.
- zwiększenie ogólnej widoczności w wyszukiwarce Google.pl,
- zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.pl na TOP 20 generycznych słów kluczowych,
- zwiększenie ruchu organicznego do witryny.
- znaczny wzrost widoczności witryny w Internecie (pierwsza pozycja w wyszukiwarce Google m. in. na takie słowa kluczowe jak: pickup camper, camper na pickup, kapsuła na pickup, camper na pickup 4×4 ) ,
- wzrost liczby domen prowadzących o 300 %,
- wzrost ruchu do witryny o 60%,
- ok. 70% słów kluczowych wskazanych przez Klienta na pierwszej stronie wyników wyszukiwania już po 7 miesiącach współpracy.
Kampania na darmową jazdę próbną skierowana do posiadaczy samochodu typu pickup
Wszyscy właściciele oraz użytkownicy samochodów typu pickup to osoby, które mogą być potencjalnie zainteresowane camperem na pickup AZAR4. Aby mogły one poznać z bliska kamper, jego funkcjonalność i możliwości zorganizowano kampanię w Internecie mającą na celu umożliwienie im odbycie darmowej jazdy testowej z zamontowanym kamperem AZAR4. Osoby zainteresowane musiały tylko przyjechać swoim pickupem do siedziby firmy produkującej AZAR4 do Gdańska.
Do tego celu wybrano Facebook, gdzie szczegółowo skonfigurowano targetowanie reklam i utworzono reklamy m. in. z formularzem zgłoszeniowym (lead ads). Utworzono również dedykowaną pod tą kampanię stronę jazdaprobna.azar4.pl, na którą również kierowano ruch z kampanii.
- zachęcenie posiadaczy i użytkowników samochodów typu pickup, którzy mogą stać się potencjalnymi właścicielami kampera AZAR4, do odbycia bezpłatnej jazdy testowej w siedzibie firmy PPH Wandex w Gdańsku.
- w krótkim okresie trwania kampanii (2 tygodnie) udało się wygenerować prawie 20 zapytań osób zainteresowanych jazdą testową (formularz reklamy na Facebooku, formularz zgłoszeniowy na stronie jazdaprobna.azar4.pl oraz połączeń telefonicznych).
Pozycjonowanie witryny niemieckiej www.azar4.de
W czasie, kiedy rozpoczęliśmy swoje działania względem witryny polskiej, nie istniała jeszcze witryna w niemieckiej wersji językowej. Zarekomendowaliśmy utworzenie witryny azar4.de bez powielania poprzedniego modelu – azar4.com/domena. Swoje działania rozpoczęliśmy od regularnego dodawania treści oraz buzz marketingu kreowanego wokół marki na niemieckich forach dyskusyjnych. Na stronie www wdrożono również tzw. hreflang, czyli fragment kodu, który definiuje język oraz lokalizację treści w danym języku w postaci adresu URL co również ma duży wpływ na pozycjonowanie, szczególnie w sytuacji, w której istnieje kilka wersji językowych strony.
- zwiększenie ogólnej widoczności w wyszukiwarce Google.de,
- zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.de na generyczne słowa kluczowe,
- zwiększenie ruchu organicznego do witryny.
- wzrost widoczności witryny w Internecie 100 % (pierwsza pozycja w wyszukiwarce Google.de m. in. na takie słowa kluczowe jak: anbau von pickup, pickup-kapsel, wohnkapsel auf einem pickup),
- wzrost liczby domen prowadzących o 50%,
- wzrost ruchu do witryny o ok. 100%.
Kampanie z celem „polubienia” dla fanpage w j. polskim, angielskim oraz niemieckim
Kiedy rozpoczęliśmy nasze działania w social media dla marki AZAR4 istniał fanpage w polskiej wersji językowej mający ponad 200 polubień, który wcześniej był promowany w ograniczony sposób. Naszym celem stało się zwiększenie społeczności skupionej wokół fanpage i produktu innowacyjnej zabudowy przeznaczonej do pickupów AZAR4. Rozpoczęliśmy więc aktywne prowadzenie fanpage (posty, konkursy, ankiety), utworzyliśmy także reklamy m.in. z pokazem slajdów, z celem „polubienia”.
Powstały także fanpage w językach angielskim i niemieckim, gdzie budowaliśmy wokół nich społeczność od pierwszego użytkownika poprzez prowadzenie i aktywację reklam w managerze reklam Facebook Ads.
Dla AZAR4 mieliśmy okazję prowadzić kampanię na Facebooku na następujących rynkach zagranicznych:
- Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Wielka Brytania, Irlandia, Islandia, Nowa Zelandia, Kanada, Stany Zjednoczone, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Francja, Holandia.
- zwiększenie społeczności oraz liczby polubień na 3 fanpage prowadzonych w j. polskim, angielskim i niemieckim,
- zwiększenie zasięgów treści umieszczanych na fanpage na Facebooku.
- zwiększenie społeczności na fanpage polskojęzycznym z ponad 200 do prawie 3 tys osób (stan na październik 2019 r.),
- utworzenie fanpage w angielskiej wersji językowej i zbudowanie wokół niego społeczności na poziomie ok. 1200 polubień (stan na październik 2019 r.),
- utworzenie fanpage w niemieckiej wersji językowej i zbudowanie wokół niego społeczności na poziomie ok. 700 polubień (stan na październik 2019 r.),
- uzyskanie bardzo atrakcyjnej ceny za polubienie od 0,80 gr do 2 zł w zależności od rynku zagranicznego, na którym była prowadzona kampania.
Kampania miejscowa w trakcie zagranicznych targów w Birmingham w Wielkiej Brytanii
Klient udał się na jeden z największych targów branżowych dla kamperów, które odbywały się od 19 do 24 stycznia 2019 r. w Birmingham w Wielkiej Brytanii o nazwie “Carvan Camping & Motorhome Show 2019”. SEMsolutions zostało zlecone utworzenie kampanii skierowanej do osób przebywających w Birmingham, będących zainteresowane tematyką podróżowania, kamperów i pickupów oraz osób, które znajdowały się w hali wystawowej, aby skierować ich wprost do stoiska AZARA4.
W tym celu użyte zostało zarówno Google Ads jak i Facebook Ads. Utworzone zostało kilka ściśle spersonalizowanych reklam tekstowych, graficznych jak i wideo w językach przede wszystkim angielskim, ale i niemieckim oraz polskim.
