Szkolenie z wykorzystania Internetu w działaniach eksportowych
SEMsolutions zostało poproszone o przeprowadzenie szkolenia dla przedsiębiorców zajmujących się produkcją biżuterii bursztynowej, w trakcie którego miała zostać przedstawiona strategia eksportowa mająca na celu skuteczną sprzedaż swoich wyrobów na rynku Stanów Zjednoczonych. Prezentowaliśmy przedsiębiorcom, w jaki sposób do skuteczniejszego eksportu oraz rozeznania rynku zagranicznego użyć dane i narzędzia analityczne, jakie daje nam Internet.
- pomoc w stworzeniu skutecznej strategii eksportowej,
- wybór tych stanów USA, które mają największy potencjał,
- pozyskanie informacji na temat firm o podobnym profilu działalności obecnych już na tamtym rynku, również w Internecie.
- większa świadomość bursztynników, w których stanach USA jest większe zainteresowanie ich produktami, a więc gdzie na początku, warto skupić swoją uwagę,
- zapoznanie się z konkurencją w branży dla firmy Amber By Baco planującej eksport na rynek USA,
- wyjazd i uczestnictwo w targach branżowych bursztynu w Tuscon w Arizonie.
KAMPANIE FACEBOOK ADS DLA FANPAGE Sklepów stacjonarnych
Właścicielom sklepów stacjonarnych zależało, aby więcej osób potencjalnie zainteresowanych zakupem biżuterii przychodziło do ich punktów.
Sklepy prowadziły dość aktywnie swoje fanpage, ale nie przekładało się to w widoczny sposób na wzrost sprzedaży. W ograniczonym stopniu, bądź w ogólne, nie używano tu reklamowania się poprzez Facebook Ads. Dlatego też do działań postanowiono włączyć SEMsolutions i w pełni wykorzystać potencjał i możliwości managera reklam Facebook Ads.
W aktywowanej kampanii utworzono reklamy mające na celu dotarcie do jak największej liczby użytkowników oraz z celem zwiększenia polubień fanpage i społeczności na Facebooku. Reklamy były targetowane w miastach, w których były zlokalizowane sklepy i w określonym wokół nich promieniu. Aby zachęcić ludzi do odwiedzenia punktów stacjonarnych każda osoba, która została fanem fanpage i dokonała zakupu, otrzymywała specjalną ściereczkę do biżuterii.
- zwiększenie społeczności oraz liczby polubień na trzech fanpage trzech sklepów stacjonarnych w Słupsku, Koszalinie i Kołobrzegu,
- zwiększenie sprzedaży w salonach stacjonarnych,
- zwiększenie zasięgów treści umieszczanych na fanpage na Facebooku.
- wzrost liczby polubień fanpage – w sumie o 300%,
- wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych dzięki prowadzanej na Facebooku kampanii (kupujący pokazywali, że polubili fanpage albo reklamę, dokonywali zakupów i odpierali prezent do zakupów).
Kampania miejscowa w trakcie trwania zagranicznych targów w Stanach Zjednoczonych
W 2017 r. firma Amber by Baco udała się na targi bursztynu i biżuterii do Tucson w Stanach Zjednoczonych o nazwie “Tuscon Gem and Jewelry Show 2017” w trakcie których była jednym z wystawców swoich produktów. SEMsolutions poproszono o utworzenie kampanii skierowanej do osób przebywających w Tucson, które interesują się tematyką bursztynu i biżuterii oraz osób, które znajdowały się w hali wystawowej, aby skierować ich wprost do stoiska Amber By Baco. Firmie w szczególności zależało na nawiązaniu nowych kontaktów z osobami i firmami, które mogą zająć się dystrybuowaniem ich produktów na rynku Stanów Zjednoczonych.
- zwiększenie zainteresowania oraz liczby osób odwiedzających targi stoiskiem Amber By Baco,
- nawiązanie kontaktów z firmami, które mogą zająć się dystrybucją produktów Amber By Baco.
- wysoka frekwencja i zainteresowanie stoiskiem z biżuterią bursztynową Amber By Baco. Wiele osób informowało, że w znalezieniu stoiska pomogła im reklama w Internecie,
- w efekcie targów udało się nawiązać kontakty z nowymi dystrybutorami biżuterii bursztynowej wykonanej przez Amber By Baco na rynku Stanów Zjednoczonych.