Projekt “Klub 300”. Kompleksowa kampania marketingowa dla klubu Arka Gdynia Rugby.

Arka Gdynia Rugby to czterokrotny mistrz Polski, sześciokrotny wicemistrz Polski i zdobywca Pucharu Polski w 2010 roku. Żółto-niebieskie „Buldogi” (bo tak są nazywani zawodnicy) debiutowali w 1996 roku i od tamtej pory sukcesywnie wspinają się po szczeblach tabeli w Ekstralidze. SEMsolutions wspiera Arkę Gdynia Rugby w ramach kompleksowego marketingu internetowego. Proponujemy swoje pomysły i tworzymy kampanie, dostosowując je do aktualnych trendów reklamowych i marketingowych oraz potrzeb klubu. Jedną z takich inicjatyw jest projekt Klub 300.

OPIS PROJEKTU I CEL KAMPANII 

Projekt Klub 300 ma na celu pozyskanie 300 przedsiębiorców, którzy będą finansowo wspierać klub Arka Gdynia Rugby kwotą 300 zł miesięcznie. Dzięki temu powstanie taki model finansowania klubu, w którym duża grupa małych partnerów zastąpi jednego partnera strategicznego. Będzie to miało wpływ na stan przychodów klubu, z którego finansowane są jego bieżące potrzeby i przedsięwzięcia. W ramach tego projektu klub oferuje swoim partnerom wstęp do strefy VIP podczas meczów pierwszej drużyny, a także zaproszenia na wszystkie wydarzenia sportowe i kulturalne, które są organizowane przez klub. Wszyscy partnerzy otrzymują ponadto spersonalizowaną koszulkę meczową, na której znajduje się logo ich firmy.

Jaki mieliśmy udział w tym projekcie? Jakie rozwiązania marketingowe zaproponowaliśmy? Jakie efekty udało nam się wspólnie osiągnąć?

wyzwania

Jak dotrzeć do 300 przedsiębiorców mających wspierać finansowo klub Arka Gdynia Rugby?

Głównym założeniem projektu jest pozyskanie 300 sponsorów, którzy wyrażą chęć wsparcia finansowego dla klubu Arka Gdynia Rugby. Największym więc wyzwaniem kampanii marketingowej było dotarcie do zainteresowanych firm, ale również osób fizycznych. Każdy mógł być potencjalnym partnerem. W erze napędzanej cyfryzacją, w coraz bardziej przepełnionej wirtualnej przestrzeni i tak zróżnicowanej społeczności bardzo trudno jest znaleźć odbiorców, pasujących do zdefiniowanego przez nas obrazu grupy docelowej. Wymaga to bardzo przemyślanego planu i projektu marketingowego, wyboru odpowiednich narzędzi marketingowych oraz połączenia kilku rodzajów kampanii.

Nasz plan marketingowy i wdrożone rozwiązania pozwoliły nie tylko wyraźnie zwiększyć ilość wejść na stronę projektu Klub 300, ale też znacząco zwiększyć zainteresowanie potencjalnych partnerów, co skutkowało kilkudziesięcioma zapytaniami.

PRZEBIEG REALIZACJI KAMPANII ORAZ ROZWIĄZANIA 

Reklama Google, remarketing i kampanie graficzne – połączenie kilku kanałów dystrybucji treści reklamowych

W ramach kampanii marketingowej postanowiliśmy uruchomić kilka kanałów dystrybucji treści reklamowych w systemie reklamowym Google Ads (dawniej AdWords). Z jednej strony uruchomiliśmy kampanię w wyszukiwarce Google, w której reklamowaliśmy się poprzez linki sponsorowane. To pozwoliło nam wyświetlać reklamy tekstowe widoczne po wpisaniu określonych słów kluczowych przez użytkowników w wyszukiwaniach skierowanych do konkretnej, potencjalnie zainteresowanej współpracą grupy docelowej. Kampanie były podzielone na kampanie brandową, czyli związaną z nazwą klubu i projektu („Arka Gdynia Rugby”, „Klub 300”), jak i określonych słów kluczowych takich jak np. „klub biznesowy”, „stowarzyszenie biznesowe”, „spotkanie biznesowe” czy „networking”. Kampania była targetowana na terenie Gdyni.

Szczegółowy podział na kampanie w sieci wyszukiwania:

Duże efekty przyniosła nam ponadto kampania graficzna. Skierowana ona była do osób zainteresowanych sportem ogólnie, a w szczególności rugby. Wdrożyliśmy remarketing, czyli reklamę przypominającą, w ramach którego ponownie wyświetlane były komunikaty reklamowe tym internautom, którzy mieli już kontakt ze stroną m. in. projektu  Klub 300 i klubu Arka Gdynia Rugby.

Przykładowa kreacja reklamy graficznej w sieci reklamowej:

efekty kampanii:

Dzięki opisanym wyżej działaniom udało się nam osiągnąć wymierne korzyści oraz wysoki zwrot z inwestycji.

Do najważniejszych warto wymienić:

  • znaczący wzrost zainteresowania projektem „Klub 300”,
  • wzrost wejść na stronę projektu Klub 300 o 200%,
  • wzrost czasu spędzanego przez użytkowników na stronie, średnio o 3 minuty,
  • 34 różne konwersje w tym kilkadziesiąt zapytań i kilkanaście kontaktów telefonicznych – zapytań o współpracę.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani takimi samymi efektami, jak udało nam się osiągnąć w kampanii dla Arki Gdynia Rugby, serdecznie zapraszamy do kontaktu poprzez mail office@semsolutions.pl, albo zakładkę https://semsolutions.pl/kontakt/.

Zostaw komentarz